BINK Portofoons levert oplossing voor Strohandel Van Dijk

Hendrik Rochat handelt in hooi en stro in de Duin- en Bollenstreek. Dankzij zijn balen bevriezen bloembollen en wortelen in de winter niet. Ook voorkomt het stro dat de pure zandgrond niet gaat stuiven. Daarnaast levert hij balen aan evenementen. Tijdens zijn werk maakt hij ook gebruik van portofoons. “Met een portofoon heb ik direct en goed contact met mijn collega. Dat werkt.”
Misschien minder bekend, maar er is een levendige handel in hooi en stro. Het wordt bijvoorbeeld in de bloembollenteelt en het verbouwen van wortelen gebruikt. Aan de ene kant om te voorkomen dat de zandgrond verstuift, aan de andere kant om te voorkomen dat de gewassen kapotvriezen. Daarnaast worden veel strobalen geleverd bij evenementen, bijvoorbeeld om een route af te bakenen. Hendrik Rochat van Strohandel Van Dijk verdient er zijn brood mee. “We leveren hooi en stro vanaf een baal. Onze kracht is dat we zijn gespecialiseerd in maatwerk. We leveren precies wat, hoe en waar de klant ons hooi of stro wil. Het maakt niet uit of het om een paar balen gaat, of om een oplegger vol.”

Gratis porto’s

Het gaat goed met het bedrijf. Sinds dit jaar heeft Strohandel Van Dijk er een vaste medewerker bij. Rochat ervoer dat met elkaar bellen niet goed werkte. “Dat was allemaal gedoe. Ik zocht een oplossing en ik dacht aan portofoons. Bekenden van me werkten daar mee en het leek me makkelijker en sneller.”
Rochat heeft Kenwood portofoons met spreeksleutel, gekocht bij BINK Portofoons in Leiden. Als zijn collega dan op het erf rijdt en hij in de vrachtauto, hebben ze toch makkelijk en direct contact met elkaar.
Via internet kwam hij bij Gijs Buis van BINK Portofoons. Dat BINK lokaal sterk vertegenwoordigd is, was een belangrijk gegeven voor Rochat. “Voor mij is persoonlijk contact heel belangrijk. Als iets niet werkt, dan wil ik meteen contact met iemand hebben en niet via een helpdesk worden verwezen naar een andere helpdesk. Buis van BINK Portofoons kwam langs, gaf me twee porto’s gratis mee om te testen en na twee weken belde hij me om te vragen of ik tevreden was. Dat was ik zeker. Ik heb met plezier betaald. Want ik betaal graag voor iets goeds. Nou, het werkt. Want als iets niet werkt, ben ik binnen twintig minuten bij de balie. Gijs Buis heeft alles netjes afgehandeld. Hij leverde de porto’s netjes af op het erf en staat achter zijn product. Daar hou ik van.”

Met dank aan: Strohandel van Dijk dhr Hendrik Rochat


Strohandel van Dijk op facebook