Horeca Professionals over de hele wereld meten hun succes aan de hand van de mate waarin hun gasten tevreden zijn. Of u nu in een vijfsterren luxehotel en spa in Singapore verblijft of in een eenvoudige, comfortabele kamer in London. Het snel en effectief beheren van problemen van gasten is van cruciaal belang. Het overtreffen van de verwachtingen van uw gasten is de levensader van uw hospitality bedrijf.

Om gasten optimaal van dienst te kunnen zijn zetten hospitality Professionals wereldwijd op dit moment digitale Portofoons in voor hun push-to-talk spraakcommunicatie. Dit omvat van interactie met verschillende softwaretoepassingen voor het beheer van werk-tickets waarmee bijvoorbeeld een hotel snel personeel kan sturen om gastproblemen op te lossen.
Van de behoefte aan handoeken tot een airconditioner die onderhoud nodig heeft in een gastverblijf, tot het aanvragen van extra tafels om de gasten comfortabeler te laten zitten tijdens een evenement.
Systemen zoals MOTOTRBO TM digitale Portofoons werken samen met softwareoplossingen om de effectiviteit bij het oplossen van deze uitdagingen te vergroten. Om de unieke uitdagingen binnen hospitality te begrijpen heeft Motorola een multidisciplinair team wereldwijd tientallen hotelmanagers en hun personeel bezocht. Dit team bestond uit engineers, industrieel ontwerpers en marketeers. Gastinteracties werden geobserveerd en gastrelatiesystemen onder de loep genomen. Door deze intensieve samenwerking met haar klanten leerde Motorola dat de Portofoons verdere aanpassingen nodig hadden voor deze specifieke branche.
Bekijk deze video om enkele resultaten van die samenwerking te zien.
Met klantenservice als hoogste prioriteit zijn conventioneel grote Portofoons niet comfortabel om te dragen. Vooral niet als ze in een pak worden gedragen of aan een jurk worden bevestigd. Naast de wens van een dunne, compacte en lichtgewicht Portofoon leerde Motorola ook dat het uitlezen van werk-tickets op een scherm met één regel een uitdaging was. Daarbij moesten er meerdere stappen door menu’s worden doorlopen om deze werk-tickets uit te kunnen lezen. Sommige klanten hadden alternatieve technologieën in gebruik zoals mobiele telefoons, blackberries en iDEN telefoons. De apparaten die ze gebruikten konden de “één-naar-velen” functionaliteit van een Portofoon niet uitvoeren en waren vaak niet robuust genoeg om het werk in een bedrijfsomgeving te doorstaan.




Gebaseerd op de nauwe samenwerking met haar klanten is de draagbare SL-Serie ontworpen om aan al bovengenoemde uitdagingen te voldoen. Met zijn dunne, compacte ontwerp en een gewicht dat vergelijkbaar is met dat van een smartphone kan de SL-Serie discreet en comfortabel gedragen worden met zakelijke kleding.
Op het kleurendisplay met vijf regels kunnen gemakkelijk werk-tickets worden afgelezen zonder scrollen. Dankzij de nieuw ontworpen gebruikersinterface kunnen medewerkers snel hun wachtrij voor werk-tickets openen, beantwoorden en beheren. Door nieuwe functies toe te voegen zoals trilalarm en geheime modus, werd effectieve communicatie discreter en de geĂŻntegreerde bluetooth biedt met haar draadloze audio-optie extra comfort en gemak.
De functionaliteiten kunnen verder worden uitgebreid en bieden oplossingen om de klanttevredenheid te vergroten en iedereen veiliger, beter beveiligd en realtime informatie te bieden. Deze toepassingen bieden voordelen door bijvoorbeeld het transformeren van het radiosysteem tot een totale systeemoplossing door integratie in bestaande beheersystemen.Door koppeling van Hotel werk-tickets, Portofoons en de telefooncentrale kunnen Portofoons telefoongesprekken ontvangen en plaatsen.








Door Clare McFarlane, geschreven door Michael Ruscitti
vertaling: Gijs Buis