Portofoons bij Brasserie Matts in Buitenkaag verhogen service

Brasserie Matts in Buitenkaag staat in de regio bekend vanwege de ongedwongen sfeer, het uitstekende menu en het warme welkom. Sinds kort maken ze gebruik van portofoons die zijn geleverd door BINK Portofoons.

We hebben nu nog meer tijd om het de klanten naar de zin te maken. We kunnen onze klanten simpelweg beter bedienen.

Marco

Eerst voor de duidelijkheid: de eigenaar van Brasserie Matts heet Marco. De Brasserie in Buitenkaag is vernoemd naar zijn grootvader Matts. Als eerbetoon voor de vele hulp die Marco van zijn opa kreeg en nog steeds krijgt. Senior helpt nog geregeld gewoon mee in de zaak. En die hulp is meer dan welkom. Brasserie Matts is namelijk groter dan je op het eerste gezicht zou verwachten. De zaak is “licht, ruim en open”, zoals Marco het zelf noemt. En onder het restaurant is ook nog eens een ruime zaal voor feesten, recepties of presentaties.

Met zo veel activiteit op zo veel oppervlakte koos Marco er voor om portofoons in te gaan zetten. “Omdat de afstanden in onze tent zo groot kunnen zijn, kun je bijna niet meer zonder portofoon. Het komt geregeld voor dat een gast een vraag heeft aan een van onze serveersters, bijvoorbeeld of er gluten in een gerecht zitten. Voorheen moest onze bediening tientallen meters lopen van terras naar keuken. Nu kan ze de vraag direct stellen, zonder de gasten in de steek te hoeven te laten. We willen onze klanten zo goed mogelijk bedienen. Dat kunnen we mede dankzij de portofoons.”

Over het hele terrein is er prima ontvangst. Het scheelt zo veel lopen voor onze mensen en de service is nog beter geworden. We zijn veel meer gastgericht en eigenlijk werken we zo veel efficiënter dat we een personeelslid zouden kunnen uitsparen.”

Bij ‘Matts’ gebruiken ze vergunningsvrije portofoons van Kenwood, met een oortje. Ze waren bij BINK Portofoons gekomen via Google. “Intikken ‘portofoon’ en ‘leiden’ en toen kwam Gijs er uit. De volgende dag stond hij bij ons, testte hij de Kenwoods en het ging perfect. Hij legde het een en ander nog even uit en het werkte. Vooral in het voordeel voor onze klanten. We kunnen hen sindsdien nog meer service bieden.”