Communicatie in een winkel voor medewerkers onderling op afstand kan natuurlijk via Portofoons. Hier gaan we in op de mogelijkheden van oproepsystemen. Deze geven namelijk extra mogelijkheden om efficiënter te communiceren over grotere afstand met medewerkers en klanten.

Voorbeelden
Ticket-afroepsystemen: Digitaal afroepsysteem waarbij klanten op een scherm zien wanneer ze aan de beurt zijn;
Kassa-oproepsystemen: Een (draadloze) drukknop met 1 tot 4 mogelijkheden staat bij de kassa. Elke drukknop activeert een mogelijkheid. Bij bijvoorbeeld knop 1 wordt de beveiliger direct opgeroepen via een pager of smart watch. Knop twee is geprogrammeerd voor contact met de vulploeg en knop vier activeert een algeheel alarm.;
Paskamerwachtrij-oproepsysteem: Uw klant kan lekker doorwinkelen en krijgt via de verstrekte pager een signaal (licht/geluid/trilling) dat hij of zij aan de beurt is, (bijvoorbeeld bij wachten op retourservice of paskamers;
Medewerker-oproepsysteem: Pagers/smart watches om collega’s onderling op te roepen bij behoefte aan assistentie (bijvoorbeeld in bouwmarkten, bij de flessenautomaat, servicebalie, kassagroep, receptie et cetera).




Oproepknop
Via draadloze oproepknoppen kunt u klanten eenvoudig de mogelijkheid geven assistentie te vragen van een medewerker (denk aan een zagerij bij de bouwmarkt die niet constant bemand hoeft te worden). De klant drukt op de oproeptoets en het afdelingsnummer wordt weergegeven bij de ontvanger op een scherm of smartwatch. Uw medewerker kan direct zien waar hij moet zijn en kan de gewenste service aanbieden.




Interne draadloze oproep
De klantvriendelijke oplossing voor wachttijden bij bijvoorbeeld een bestelling of reparatie gaat als volgt:
de klant doet zijn verzoek en ontvangt een oproepschijf. Tijdens het wachten kan de klant rondkijken in de winkel. Wanneer de klant aan de beurt is krijgt hij of zij een seintje via de oproepschijf. De klant haalt de bestelling af en levert de oproepschijf in. Dit zelfde systeem kan gebruikt worden om medewerkers op te roepen met behulp van smartwatches.
Klanttevredenheid, effectieve communicatie, simpel en geruisloos.
Wilt u meer te weten komen over de oplossingen die in uw situatie zouden kunnen passen?